Jaké problémy mohou čekat podnik po obměně vedení a jak jim předejít?
V tomto článku si přiblížíme, na co je vhodné se připravit v oblasti vedení a managementu podniku, pokud zrovna prošel změnou vedení. Reorganizace podniku a další služby vám s tímto problémem pomůžou.
Zaměstnanci ztrácí vztah k vedení
Jelikož se může jednat o jiné vedení podniku, může se stát, že to zaměstnanci budou špatně snášet. Obzvlášť, pokud před změnou panoval klid a porozumění na obou stranách, změna může zaměstnance nejen předem vyděsit, ale i po čase zvykání si frustrovat. V této situaci je důležité, aby si obě strany uvědomily svou situaci a možnosti, které je v podnikání čekají. Nový zaměstnavatel možná bude ochoten ztratit letité zaměstnance, pokud nebudou dostatečně přizpůsobivý nové situaci. To ovšem vyvolává ještě větší nátlak na zaměstnance a vyvolává konflikty, chyby a nevraživost mezi nimi.
Pokud zaměstnavatel zaměstnance podpoří a ujistí, že bude v době zvykání si na nové prostředí trpělivý, může se dočkat skvělých možností již zajetých zaměstnanců, kteří mají kontakty a umí spolu již pracovat. Sice by nový tým mohl fungovat přesně podle představ vedení, ale sestava nového týmu je nákladná a pozastavila by veškeré důležité akce na mnohem déle, jelikož nový tým se musí naučit pracovat nejen každý ve své funkci, ale také spolu ve skupině.
V čem pomůže reorganizace podniku
Reorganizace podniku profesionální poradenskou firmou může pomoci podniku v následujících situacích aspektech:
- jako hlavní aspekt pomoci se považuje příprava a návrh individuálního plánu organizace firmy a pomoc s jeho implementací
- pomůže vyjednat v případě nutnosti reorganizační plán s vedením, připravit jej a pomoci s jeho realizací
- optimalizuje již zavedené interní procesy a bude cílit k jejich zefektivnění
- realizuje stabilizační procesy, které pomůžou ve zvykání si na nový systém